Blogia
.

Discriminació linguística: estrangers a la nostra terra?

Discriminació linguística: estrangers a la nostra terra?

Antoni Cànoves va acudir a l’hospital el desembre passat per fer-se una prova mèdica, però a la recepció del Departament de Radiologia no el van comprendre. “Vaig parlar en català i no m’entenien. La persona que treballava rere el taulell, en comptes de disculpar-se perquè no em comprenia i demanar-me que li ho repetís, em deia: ‘quéééé?’”, relata Cànoves, que aleshores es va dirigir al mostrador d’Informació per demanar on podria posar una reclamació. “La treballadora d’Informació tampoc no em va entendre. Li vaig dir que volia posar una reclamació, però no comprenia res. Li vaig repetir el mot reclamació tres vegades. A la tercera em derivaren a Atenció al Pacient”, afirma el jove català que va patir aquest acte de racisme anticatalà. A l’Atenció a l’Usuari va continuar el via crucis de la víctima, ja que tampoc el van entendre, tot i que finalment va aconseguir registrar la reclamació. “Cap de les tres persones amb qui vaig parlar, les quals treballaven de cara al públic, no em va comprendre”, lamenta Cànoves, que en les darreres eleccions concorregué en la llista d’Esquerra a Manacor.
La cap d’Atenció a l’Usuari assegura, en la resposta a la reclamació de Cánoves, que “no es pot pretendre” que tots els residents a Mallorca s’expressin en català.

Per la seva banda el 6 de gener passat un veí va dirigir-se al Centre de Salut de la localitat de Crevillent, depenent de la Conselleria de Santitat del govern valencià, amb 38 graus de febre i malestar general. En demanar ser atès en valencià, el facultatiu de guàrdia s’hi va negar assegurant que no entenia aquesta llengua

Font: Som Noticia

0 comentarios