Blogia
.

MoviStar no atén en català

MoviStar no atén en català

L'any 2006, recentment arribat al poder el PSOE, Telefonica va dur a terme la deslocalització dels centres d'atenció telefònica de Movistar i telefonia fixa traslladant aquests serveis a diferents països sud-americans i acabant amb milers d'ocupacions principalment a València i Barcelona. Aquesta mesura va suposar per a l'antiga empresa pública nous guanys en contractar en el continent americà a milers de persones amb salaris molt més baixos que els europeus mantenint i fins i tot incrementant les seves tarifes al nostre país, a l'una que va suposar un important minvament en la qualitat del servei a causa del desconeixement dels operadors de països tan llunyans. També va suposar la desaparició de l'atenció en basc, gallec o català , a l desconèixer-se aquestes llengües als països americans.

Casos com les de la lectora que publica l'Avantguarda i del que es fa ressò i-notícies són avui molt freqüents:

"La lectora de La Vanguardia, Gemma Bartolomé, en una carta al diari, lamenta que "és indignant que avui dia i amb l’atur que hi ha a Catalunya, truqui al servei d’atenció al negoci de Movistar i la màquina que respon em diu en castellà que formuli la meva consulta".

"Li contesto que vull ser atesa en català i em contesta: 'He entendido que quiere ser atendida en catalán, ¿es correcto?'. Contesto que sí. Al cap d’una estona sóc atesa en castellà i em torna a formular la pregunta de quina és la meva consulta, i li torno a contestar que vull ser atesa en català", explica.

"Em diu que transfereix la trucada a la persona indicada i aquesta em torna a parlar en castellà. Quan li torno a repetir que he demanat parlar amb un assessor en català no em fa cas i em diu que li faci a ell la consulta. Al cap de dos minuts de discutir que vull que em passi amb el departament de català, transfereix la trucada a un altre ordinador que em dóna les opcions –marcant en el teclat del telèfon– de parlar en anglès, alemany, francès i italià, però el català no hi és", denuncia.

"Com que l’ordinador no em dóna més opcions, he de tallar la comunicació i començar de nou. Em diuen que el servei que demano, Movistar ja no l’ofereix! Resulta que puc rebre la meva factura en català, però no puc ser atesa en el meu idioma", conclou."

e-noticies 

Telefonica no solament no respecta la nostra llengua sinó que destrueix el nostre treball i explota als teleoperadores americans. El treball de casa ha de ser para el de casa. No a la deslocalització empresarial a Europa!

0 comentarios