Blogia
.

JUTJEN A UN IMAM DE LLEIDA PER MALTRACTAMENTS

Jutjaran a Lleida l’imam del carrer del Nord per maltractaments

Els jutjats d’Alacant traslladen al Canyeret la causa contra el responsable de la mesquita

  • 1

 

L’imam Abdelwahab Houzi, després de la seua última reunió a la Paeria el mes de juny passat.

L’imam Abdelwahab Houzi, després de la seua última reunió a la Paeria el mes de juny passat.

segre

| lleida

Els jutjats d’Alacant han traslladat als de Lleida la causa contra l’imam de la mesquita del carrer del Nord, denunciat per la seva exdona per presumpta poligàmia i maltractaments. Així, el màxim responsable de la mesquita de l’esmentat carrer, Abdelwahab Houzi, serà jutjat a Lleida, malgrat que encara no hi ha data de judici, segons fonts pròximes al cas.

La seua exdona, Aicha López, va denunciar Houzi l’11 de març davant de la Guàrdia Civil d’Alacant, on resideix, i el va acusar d’ocultar-li la presumpta poligàmia i d’haver-la maltractat. Per la seua part, ell va negar les dos acusacions. Segons va explicar Aicha, l’imam li hauria amagat que estava casat amb una dona al Marroc quan va contreure matrimoni amb ella al setembre del 2009. "Em va assegurar que estava en tràmits de divorci", va dir. El febrer passat, la parella va viatjar al Marroc per conèixer el pare de Houzi. No obstant, abans d’arribar al seu poble natal, l’imam hauria maltractat presumptament la seva dona i l’hauria obligat a tornar a Espanya sense ell, una cosa inconcebible en la religió islàmica, va explicar Aicha. "En el forcejament, em va trencar les ulleres i el mòbil i em va deixar tirada a Rabat." Aicha va tornar a Espanya i des de llavors no ha tornat a veure Houzi. Segons ella, l’imam de Lleida se’n va anar unes setmanes a l’Aràbia Saudita, després que aquesta el denunciés.

Aicha López, de 42 anys i de nacionalitat espanyola, està a punt de publicar un llibre on relata la seua experiència des que es va convertir a l’islam. Aicha diu que respecta la poligàmia, "perquè forma part de la meua religió, però no estic disposada a assumir-la. Em vaig casar a Alacant i a Espanya la poligàmia està prohibida". La situació seria diferent si s’hagués casat al Marroc. "Jo podria acceptar la seua condició de casat amb una altra dona i consentir-ho, si dono previ permís i si ell m’ho consulta, però jo no l’hi vaig donar i, de fet, ni tan sols en vaig tindre l’opció perquè ho desconeixia", va afirmar.

 

Font: http://www.segre.com

 

0 comentarios